Certificat de garanţie pentru acumulatori

 

Pentru acumulatorii VARTA se acordă 2 ani de garanţie pentru autoturisme în conformitate cu Legea nr.449/2003 şi H.G.786/1996. Pentru vehicule de transport de tipul autocamioanelor (inclusive 110Ah) garanţia este de 12 luni. Pentru motociclete garanţia este de 6 luni. Pentru  şcoala de şoferi, curierat şi taxi garanţia este de 6 luni.

Termenul de garanţie decurge de la data vânzării către utilizator respectând condiţiile instrucţiunilor de montare, întreţinere, exploatare, depozitare şi conservare precizate în prezentul certificat de garanţie.

Prezentul certificat de garanţie nu afectează drepturile cumpărătorului cu privire la legislaţia obligatorie de garanţie protecţia consumatorului prevăzută de Legea nr.449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora şi O.G. nr. 21/1992 privind protecţia consumatorului.

Acumulatorii auto/moto fac parte din categoria de piese consumabile şi sunt trataţi ca atare.

 

Drepturile cumpărătorului conform Legii nr.449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora.

 

I.                    Condiţii de depozitare transport montare şi exploatare:

  1. Condiţii de depozitare şi transport

·        Acumulatorii încărcaţi din fabrică cu acid şi gata de montare pot fi depozitaţi timp de 18 luni la o temperatură de 10-25°C fără a fi necesară reîncărcarea;

·        Acumulatorii încărcaţi trebuie transportaţi şi depozitaţi în poziţie verticală (în picioare). În timpul transportului acumulatorul nu trebuie răsturnat nu trebuie supus alunecării sau scurtcircuitării!

·         Acumulatorul este protejat din fabricaţie împotriva scurtcircuitului fiind prevăzut cu cel puţin un capac aplicat peste borna pozitivă. Folosiţi întotdeauna aceste capace la transportul acumulatorului nou sau a celui vechi !

  1. Montarea corectă presupune îndeplinirea următoarelor cerinţe

·        Se fixează acumulatorul pe poziţie. Poziţionarea trebuie făcută fără înclinarea acestuia pentru a evita scurgerea electrolitului prin găurile de aersire;

·        Toţi consumatorii trebuiesc scoşi din funcţiune;

·        Atât bornele acumulatorului cât şi papucii de prindere al cablurilor nu trebuie să aibă oxizi, iar la montare trebuiesc protejaţi cu vaselină siliconică;

·        Ordinea conectării în circuit este: borna “+” apoi borna “-“ cu legare la masă ;

·        Dacă există furtunuri de aerisire, acestea trebuie reintroduse în găurile de ventilaţie şi avut grijă a nu fi opturate;

·        La autovehiculele cu circuit de 24Vcc este obligatoriu ca cei doi acumulatori să fie de acelaşi tip şi grad de uzură apropiat;

  1. Exploatarea şi întreţinerea corectă a acumulatorului presupune

·        Verificarea obligatorie a conformităţii îndeplinirii cerinţelor de bună funcţionare imediat după montare şi completarea datelor în Talonul de garanţie trebuie făcută într-un service atorizat RAR;

·        Excluderea utilizării pe maşină a bateriei cu încărcare sub 75% din nivelul maxim. Asta înseamnă: tensiunea bateriei cu motorul oprit să fie peste 12,4V, iar densitatea electrolitului să fiepeste 1,24 g/cm3;

·        Evitarea alimentării îndelungate cu motorul oprit a consumatorilor electrice (ex. faruri, staţii audio etc.)

·        Asigurare tensiunii de încărcare la borne între valorile 14,0V şi 14,4V pentru maşinile cu circuit 12Vcc şi între 28,0V şi 28,8V pentru masinile cu circuit de 24Vcc;

·        În timpul exploatării pentru acumulatorii cu întreţinere se verifică periodic nivelul electrolitului din baterie. Dacă nivelul electolitului din acumulator este sub semnul minim de pe bacul acumulatorului se completează numai cu apă distilată niciodată cu acid sulfuric, numai la service autorizat !

·        Capacul bateriei trebuie să fie curat, uscat şi cu orificiile de aerisire neobturate!

·        Se interzice prezenţa focului deschis sau producerea de scântei în preajma acumulatorilor. Pericol de explozie !

 

II.                 Rezolvarea reclmaţiilor

·        În cazul lipsei conformităţii vicii ascunse a produsului în termenul de garanţie prevăzut prin prezentul certificat cumpărătorul va depune acumulatorul reclmat la orice punct de lucru al vânzătorului sau la locul de unde a cumpărat însoţit de documentele de mai jos:

·        Dovada de cumpărare (bonul de casă sau factura fiscalăde cumpărare);

·        Certificatul de garanţie în original completat în totalitate;

·        Dovada montării într-un service acreditat, talonul de garanţie completat în urma montajului, precum şi valoarea tensiunii de încărcare măsurată din 6 în 6 luni de către service acreditat. Montarea se va efectua în maxim 5 zile de la facturare!

·        Copie după talonul maşinii pe care a fost montat acumulatorul;

·        Descrierea defecţiunii constatate sau a deficienţiei;

·        Măsurători prin care se dovedeşte defecţiuneaş

·        Reclamaţia depusă de cumpărător va fi analizată în termen de 5 zile calendaristice de la data recepţiei acumulatorului reclamat la sediul vânzătorului însoţit de toate documentele menţionate mai sus;

·        În cazul în care reclamţia a fost justificată vânzătorul se obligă la înlocuirea acumulatorului în termen de cel mult 10 zile calendaristice calculate de la data recepţionării acumulatorului;

·        În cazul în care reclamaţia a fost nejustificată cheltuielile vor fi suportate de cumpărător;

·        În cazuri speciale când părţile nu ajung la un consens cu privire la reclamaţia de garanţie părţile vor trimite acumulatorul pentru analiză la un specialit în domeniu. Rezultatele analizelor vor fi considerate obligatorii atât pentru vânzător cât şi pentru cumpărător. Cheltuielile ocazionate cu efectuarea analizei vor fi suportate de către partea în culpă;

·        În cazul schimbării autovehicului pe care este exploatat acumulatorul pe parcursul garanţiei cumpărătorul se obligă să verfice noul autovehicul la un service acreditat careva menţiona în prezentul certificat marca şi numărul de înmatriculare a acestuia precum şi concluzia verificării;

·        Cumpărătorul are obligaţia să efectueze verificarea valorii tensiunii de încărcare din 6 în 6 luni de către un service acreditat;

·        Cumpărătorul are obligaţia să se prezinta în termen de 5 zile de la cumpărarea acumulatorului pentru a verifica sistemul de încărcare a autovehicului;

·        Nerespectarea acestor condi’ii duce la pierderea dreptului de garanţie;

 

III.               Situaţii în care se anulează garanţia

·        Orice acumulator care nu a fost comercializat de vânzător;

·        Acumulatorul a fost deteriorat ca rezultat al utilizării într-un alt scop decât cel pentru care este destinat;

·        Acumulatorul nu a fost folosit în regim normal de lucru sau se defectează datorită instalării incorecte;

·        Acumulatorul este folosit cu sistemul de încărcare defect sau utilizatorul nu se przintă cu autovehiculul pentru verificare;

·        Acumulatorul a fost deschis forţat sau a fost folosit abuziv după descărcare;

·        Acumulatorul a fost avariat în urma unui accident (şocuri mecanice sau termice);

·        Nu au fost respectate instrucţiunile de montare, întreţinere, depozitare şi manevrare;

·        Capacitatea acumulatorului este mai mică decât cea recomandată în cartea tehnică;

·        Ne prezentarea la un service autorizat al mărcii autovehiculului în cazul înlocuirii unui acumulator AGM cu un acumulator clasic echivalent, neavând astfel selectat regimul de încărcare corespunzător;

·        Cumpărătorul nu prezintă certificatul de garanţie (completat corect) eliberat de vânzător şi factura de cumpărare;

·        Cumpărătorul nu efecuează verificările periodice menţionate în Certificatul de Garanţie II.Rezelovarea Garanţiilor;

·        Pentru autovehiculele folosite în regim comercial nu se supradimensionează capacitatea acumulatorului;

·        Valoarea tensiunii de încărcare nu se încadrează în intervalul de 13,8V...14,4V(pentru autovehicule cu instalaţie electrică pe 12V) 28,0V...28,8V(pentru autovehicule cu instalaţie electrică pe 24V);

·        Acumulatorul deşi reîncărcat nu mai posedă calităţile de pornire. Densitatea scăzută în toţi elemenţii indică exploatare necorespunzătoare;

·        Sunt aduse modificări ulterioare ale instalaţiei electrice ce conduc la suprasolicitarea acumulatorului. Acumulatorul prezintă deformări ale bacului datorate sistemului de încărcare defect;

·        Acumulatorul explodează din cuza exploatării necorespunzătoare ( scurtcircuit şi/sau evaporarea excesivă a electrolitului etc);

·        Cumpărătorul nu respectă condiţile de acordare ale garanţiei; Unităţile care asigură service-ul vor reţine acumulatorul reclamat pentru testare;

·        Acumulatorul este descarcat la mai puţin de 8V;

·        Acumulatorul este îngheţat;

·        Autovehiclele care funcţionează cu 2 acumulatori vor primi garanţie numai în cazul în care ambii vor fi de acelaşi tip marcă şi dată de cumpărare;

·        Reparaţii sau marcării neatorizate:  reparaţii ce afectează caracteristicile structural-constructive, marcări neconvenţionale efectuate de către consumatori, imprimări, vopsiri.

 

Bateria descărcată se reîncarcă pe cheltuiala clientului.